neděle 12. února 2012

Posuď knihu podle obalu #5

Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Letní smrt - Sommardöden
Autor – Mons Kallentoft
Počet stran - 428
Vydáno – 2011
Nakladatelství - HOST

Anotace
 
Je nejteplejší léto, jaké kdo pamatuje. Město Linköping sužují nové a nové vlny horka, kolem běsní lesní požáry. V parku je nalezena mladá dívka. Na nahém těle jsou stopy krve, ale není vůbec zřejmé, co se vlastně stalo. A na pláži u jezera dojde k dalšímu hrůzostrašnému nálezu.

Obálka
Tahle obálka má opravdu něco do sebe. Je taková záhadná, tedy alespoň pro mě. Spojení jasných letních barev a mrtvé ruky – to je něco, co mě vždycky osloví. A krvavé otisky prstů po stranách lepenky s názvem a jménem autora, to je značně originální a dost to kontrastuje s „veselostí“ celé obálky.

Česká obálka se do značné míry neliší, ale musím říct, že na první pohled vypadá spíš jako nějaký ženský romantický román, než jako detektivní. Přiznám se, že mi tam chybí alespoň náznak krve, který by víc upoutal pozornost. Na druhou stranu, většina detektivních románů, thrillerů a podobně má obálky hodně tmavé a když se objeví takováto mezi nimi, určitě si jí všimnete.

Na ukázku jsem si sem připravila obálku z Rumunska. Nevím jak na vás, ale na mě dojem neudělala. Nevím co si pod tím mám představit. Zase je to jen otázka vkusu, ale ty světlé obálky vypadají mnohem lépe a příhodněji k názvu knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)