neděle 12. ledna 2014

Review: Genesis

Originální název - Genesis (Will Trent #3)
Autor - Karin Slaughter
Počet stran - 424
Vydáno - 2009/2013
Nakladatelství - Domino

Recenze

Nevidím zlo, neslyším zlo, nemluvím zlo. I tak by se dalo vysvětlit to, v jaké stavu se objevily dvě oběti nedaleko od Atlanty. Z jakého důvodu by někdo ale ženy takhle týral? Will Trent se k případu dostane jen náhodou, ale nehodlá polevit, i kdyby měl pátrat na vlastní pěst.

Will byl zvyklý pracovat sám, teď má k ruce partnerku, která ale před jeho očima zkolabovala. I když to nechce přiznat, má Faith rád a bojí se, jestli je v pořádku. Díky tomu se v nemocnici nachomýtne k děsivému případy týrané ženy, která shodou náhod skončila pod koly jedoucího auta. Ohromným štěstím byla přítomnost záchranáře a tak je mladá žena naživu. Podle lékařky Sáry Lintonové ani po operaci nemá vyhráno. Někdo jí věznil a jí se podařilo uniknout. Její stav je ale vážný. Will se rozjíždí na místo nehody, kde je už místní policie, která ze zásahu GBI nemá radost. Přesto se Willovi podaří objevit skrýš a další oběť, která jim ale nic neřekne. Je mrtvá.

I když se do toho neměl Will, Faith a v neposledním případě Sára plést, společně hledají stopy a pachatele zrůdného činu. To, co se jim podaří zjistit, je ještě více znepokojuje. Pachatel je nelítostný, sadistický a značně metodický. Své oběti zná, jinak by se k nim nikdy nedostal tak blízko. Čas tiká a pohřešují se další dvě ženy. Kromě fyzického vzhledu mají společné to, že je vlastně nikdo nemá rád. Sousedé je neznají, v práci patří k těm, kteří se s nikým nebaví a vlastně o to ani nestojí. 

Kromě hlavního případu se děj točí kolem Faith, která řeší vlastní problémy, se kterými se nechce svěřit Willovi. A vůbec se jí nelíbí, že kolem vyšetřování začíná slídit Sára. Její postřehy jsou však velice trefné. Ať se to týká případu, nebo zdravotního stavu ve kterém se Faith nachází a se kterým si zahrává. Je jen otázkou času, kdy se stane něco nejen jí.

Třetí díl s Willem Trentem a Faith je opravdu výborně napsaný. Přestože mám silný žaludek, pachatel svým počínáním předčil všechno, co jsem kdy četla. Musím říct, že to bylo nechutné, ale horší snad byla jeho psychika a jeho přesvědčení, že dělá něco správného. Děj je napínavý, žene se dopředu, ale nijak nespěchá a nechává čtenáře pátrat po vlastních vodítkách. Zároveň je v tom něco krásného, s příslibem lepších časů. Poprvé se zde objevuje i další postava, která dodává vyprávění jiný rozměr – Sára Lintonová. A nejde zapomenout na stále protivnou, ale odhodlanou Amandu, šéfku GBI. Genesis je asi zatím to nejlepší, co jsem od Karin Slaughter četla.

„Pytle na odpadky,“ poznamenal Will.
Sára nemohla popadnout dech. „Anna,“ řekla.“ Musíme se podívat na Annu.  

2 komentáře:

  1. Už se těším, až se k ní dostanu. Zatím jsem četla akorát Triptycha a druhý díl Nic nebude jako dřív už mám objednaný, tak jsem na něj zvědavá. Karin jsem si po prvním díle doslova zamilovala a moc se těším na další díly :-) A jak tak vidím, mám se opravdu na co těšit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem s zrovna pustila do poslední - Démoni. Každá kniha je jiná. Jinak pojatá a nic se v nich neopakuje. Určitě se ti budou líbit.

      Vymazat

Hlavně slušně :)