středa 29. února 2012

Waiting on Wednesday #6


Breaking the Spine
Představ knihu, kterou si chceš přečíst

Smrt v Benátkách – Der Tod in Venedig
Autor – Thomas Mann
Počet stran - 119
Vydáno – 2011
Nakladatelství – Mladá Fronta

Anotace
Stěžejní dílo nositele Nobelovy ceny za literaturu o spisovateli Gustavu von Aschenbachovi a jeho snaze uniknout každodenní rutině cestou. V Benátkách se osudově setkává se čtrnáctiletým Tadziem, který v Aschenbachovi probudí do té doby skrývané homosexuální sklony. Platonické milostné vzplanutí naruší stereotyp spisovatelova života, ale nepřeroste v čin. Na pozadí morové epidemie, která v Benátkách vypukla, zažívá Aschenbach dny největší radosti i strachu.

Na střední jsme tuhle literaturu docela žrala, ale nikdy jsem se k přečtení nedostala. Pamatuji si, jak jsme zrovna na Manna měli nějakého studenta z UJEPu a výborně přednášel, donesl nám ukázky z knížek a mě se do ruky dostala právě Smrt v Benátkách. Už je to nějakých pět let a dneska jsem na ní narazila v knihovně. Nedalo mi to a půjčila jsem si jí. Až mě udivilo, jak je to uzoučká knížečka.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)