neděle 19. května 2013

Posuď knihu podle obalu #46



Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Noci v Rodanthe - Nights in Rodanthe
Autor - Nicholas Sparks
Počet stran - 152
Vydáno - 2008
Nakladatelství - Ikar

Anotace

Adrienne Willisová je matka dvou dospělých dětí. Sedmnáct let po rozvodu s manželem, který ji opustil kvůli mladší ženě, pomáhá dceři pečovat o rodinu. Ta prožívá nejtěžší období života. Její muž totiž zemřel na rakovinu. Adrienne už rezignovala na jakýkoliv nový milostný vztah, ale náhodou se setká s chirurgem Paulem Flannerem a okamžitě se do něj zamiluje. Paul obtížně hledá cestu k synovi, s nímž se navzájem citově odcizili. Platí krutou daň za bezohlednou honbu za kariérou, pro niž se v mládí rozhodl. 

Obálky

Dnes jsem zcela netypicky vybrala knihu, která je opravdu prototypem romantického příběhu. A vybrala jsem ji proto, protože jsem si ji na knižním veletrhu koupila. Bude to moje první zkušenost s psaním Nicholase Sparkse, tak pevně doufám, že se mi bude líbit stejně jako obálky, které jsem si pro vás připravila.

Jako první je originální obálka hardcover, která je sice hezká, ale nijak zvlášť se mi nelíbí rámeček s textem. Připadá mi, že celý obrázek zbytečně narušuje a kdyby byl text pouze na pozadí, vypadalo by to lépe. Nicméně font písma je moc pěkný, ale otočila bych velikosti u názvu a autora. Jelikož se kniha stala předlohou pro filmové zpracování, jsem ráda, že si zachovala svůj vzhled. Jen na mě celkově působí docela depresivně a smutně. Možná kdyby bylo nebe trochu více modré, vypadlo by to veseleji.


Druhá obálka je  anglický paperback. Tady už je vidět jak filmové obálky táhnou, tudíž byla využita fotografie právě z filmu Noci v Rodanthe s Richardem Gerem a Diane Lane. Přestože filmové obálky nemám moc v oblibě, tahle se mi líbí. Je jednoduchá a přitom říká hodně. Co se týče textu, zvolila bych něco jemnějšího, aby to neničilo obrázek. Barva je neutrální i font je jednoduchý, ale je na můj vkus až moc tvrdý. Celkově ale nemám obálce co vytknout. Jako paperback je myslím dostačující a mnohé čtenáře právě díky obálce zaujme.

A znovu tu máme anglický paperback. Abych byla upřímná, v první chvíli jsem si myslela, že je to obálka k nějakému románu od Cecilie Ahern. Oproti originální obálce, která mi připadala smutná, mi tahle přijde až moc přeslazená. Nevím, jestli mi víc vadí růžové písmo, nebo růžové moře. Asi spíš to moře. Obrázek jako takový je pěkný, i když postavy mi připadají mladší, i font a text jsou samostatně zajímavé, ale dohromady se mi moc nelíbí. Opět bych otočila velikosti o názvu knihy a autora. 


Další obálka je paperback ze Portugalska. Tentokrát žádné zátiší moře, zamilované postavy, ale takový obyčejný ostrovní plážový obývací pokoj. Tahle obálka mě zaujala na první pohled nejen absencí pobřeží, ale hlavně svými veselými barvami. Je to něco úplně jiného. Oproti ostatním je název knihy docela výrazný, ale i tak bych použila tučnější font aby byl pořádně vidět. Jinak ale nemám nic co stálo za zmínku. Je to opravdu originální zajímavá a netradiční obálka. Portugalcům se rozhodně povedla.

A teď se podíváme k našim německy hovořícím sousedům na jejich obálku paperbacku. Opět je to hodně zajímavá a odlišná obálka od všech ostatních. I název zvolili trochu jiný "Das Lächeln der Sterne" v překladu znamená "Úsměv hvězd". Ale zpět k obálce. Co mne zaujalo je její barevnost a také to, že je malovaná, což není moc běžné. Ale jako i ostatní klade velký důraz na autora, což zrovna u tak pěkné obálky je škoda. Jinak je ale barevně sladěná.

A jako předposlední jsem vybrala trochu exotickou obálku, a to z Vietnamu. Tahle obálka se mi líbí asi ze všech nejvíc. Hlavně obrázek mi připadá neskutečně romantický, ale nenucený. Jen je škoda, že více jak polovinu obálky zabírá modré pozadí s textem. Ale pořád si zachovalo texturu vody. Tentokrát je hlavním a tím výrazným název knihy "Những đêm ở Rodanthe". Jméno autora přitom není nijak upozaděné.

Jako poslední jsem si nechala českou obálku. Různé variace téhle obálky objevují všude ve světě, převážně v Evropě. Asi díky barvám jsem si myslela, že se děj odehrává někde v Africe. Celkově se mi ale obálka líbí svou zamilovaností a vyzrálostí, která z ní dýchá. A rozhodně bych vyzdvihla písmo. Jednoduše zapracované do kontextu obálky a přitom je čitelné. Povedená práce.

Jaká obálka se líbí vám a která zas až tak ne?

2 komentáře:

  1. filmová a portugalská sa mi páčia najviac 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se nejvíc líbí portugalská obálka, ta je fakt hezká :) A kdybych měla vybrat tu, která se mi líbí nejmíň, tak je to asi orginální hardcover.

    OdpovědětVymazat

Hlavně slušně :)