sobota 8. března 2014

Křest "Zakázané přitažlivosti"

Znáte ten pocit, když se na něco strašně těšíte, a ono je to daleko? Tohle byl zásadní problém těšení se na křest a vydání knihy Zakázaná přitažlivost od Katky Petrusové. Na jednu stranu nám totiž autorka nechává maličko otevřené dveře do tvorby a po částech ukazuje, co vlastně píše, na tu druhou je to příšerné týrání, protože to chcete číst HNED TEĎ a CELÉ. Vlastně tenhle pocit máte v okamžiku, kdy si přečtete povídku, která tak nějak nenásilně propojuje předešlou knihu s tou nadcházející. Tak tomu bylo u mě v případě povídky Veselé předvánoce. Říkala jsem si, jaká asi bude ta další kniha? Nějakou dobu to trvalo, ale vydání Zakázané přitažlivosti se blížilo. A já měla neuvěřitelné štěstí. Mohla jsem si totiž knihu přečíst o celý měsíc dříve než ostatní. To že se pak mučíte poznámkami, útržky dialogů a nemáte s kým to probrat, to je vedlejší.


Nějakým způsobem to uteklo a 6. 3. 2014 byl v Paláci knih Luxor křest právě zmiňované knihy. Katku jsem vlastně viděla naživo poprvé a bylo to skvělé. Občas mívám pocit, že si autory idealizuji, hlavně podle jejich tvorby. Jako by byli stejní jako to, jak píší a co píší. No a Katka má podle mého úžasný a unikátní smysl pro humor. Ano, píše romance, ale všechny ty knihy jsou vtipné a mile sarkastické. Takže pak jen doufáte, že bude samotná autorka alespoň z poloviny taková, jakou jí znáte online a z knih.

Na křest jsem dorazila první. Ano, prostě jsem musela. Z práce mi to trvalo asi 15 minut i s čekáním na tramvaj, takže jsem mohla vyrazit mnohem později, ale já tam musela být včas. Zabrala jsem místo hned v první řadě pro sebe, Rachel Roo a Basteru, seštelovala foťák a čekala. Postupně se židle začaly zaplňovat, dorazily některé pro mě známé tváře jako Kath, Willinda, Terka, Cathy a další. Ještě před začátkem jsme s Rachel stihly dojít koupit knížku, Rachel sobě, já pro kamarádku.

Celým křtem provázela tradičně Hanka Koutná, kmotrou byla Eva Krejčířová a za Fragment zde byla mimo jiné Ilona Sedláčková. Určitě každý takový křest nebo autogramiáda má něco do sebe. Tenhle byl neskutečně vtipný. Katka prozradila, u čeho jí napadají dějové linky (u mytí nádobí), jak vznikaly předešlé knihy a jak to bylo se Zakázanou přitažlivostí. Společně s Evou se špičkovaly, my jsme se neuvěřitelně bavili a bylo to velmi příjemně pozdní odpoledne.

Neodmyslitelnou částí bylo samotné pokřtění knihy, v tomto případě polití velké makety šampaňským. A pak Katka podepisovala a podepisovala hromady knih. Bylo mi blbé brát si všechny, ale jak jsem se rozhlížela, někteří si všechny vzali. Tak asi příště :-) I tak jsem spokojená, že mám svou Zakázanou přitažlivost podepsanou. Ty ostatní budou muset počkat, až nám Katka představí další knihu. Jestli to bude pokračování Bavettových, Zmrzliny nebo něco zbrusu nového, to nevím, ale rozhodně doufám, že něco dalšího bude.



4 komentáře:

  1. Chtěla jsem sledovat live, ale jaksi jsem se k tomu díky nemoci nedostala:/

    OdpovědětVymazat
  2. Bylo to opravdu moc příjemné odpoledne a ráda jsem Vás viděla. Katka i Eva byly moc fajn a vtipné :)

    OdpovědětVymazat
  3. Bylo to skvělé, úplně mě to nabilo pozitivní energií, jsem za to hrozně vděčná, mimo jiné i tobě, takže díky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Závidím, že si měla možnost tam jet.:-) Určitě to muselo být super!:-)

    OdpovědětVymazat

Hlavně slušně :)