neděle 19. února 2012

Posuď knihu podle obalu #6

Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Dřív než půjdu spát – Before I Go to Sleep
Autor – S.J. Watson
Počet stran - 366
Vydáno – 2011
Nakladatelství – Knižní klub

Anotace
Vzpomínky: právě ty definují, kým jsme. Bez paměti člověk přestává existovat. A právě takto žije Christine, která po autonehodě ztrácí paměť pokaždé, když usne. Každý nový den je pro ni první a zároveň poslední. Její manžel Ben jí každé ráno trpělivě vypráví její vlastní život a obětavě se o ni stará Anebo je vše trochu jinak?

Obálka
Pro dnešní Posud knihu podle obalu jsem si vybrala román Before I Go to Sleep. Párkrát jsem na tuhle knihu narazila v knihkupectví, ale nijak zvlášť mě neoslovila. Teď jsem projížděla stránky nakladatelství co bych si tak mohla objednat ke čtení a do očí mne praštila anglická obálka. Říkala jsem si, že ten název mi něco říká, ale nevěděla jsem co. Tak jsem se pustila do hledání, a zjistila jsem, že je to vlastně hodně zajímavá kniha. Takže se teď tady pustím do hodnocení její obálky.
Jak už jsem říkala, ta anglická se mi moc líbí. Je jednoduchá, taková čistá a zároveň v kontrastu s názvem tajemná. I písmo je příjemné a dotváří klidný dojem.
Česká obálka je oproti té anglické mě nijak neoslovila, ale při bližším zkoumání jsem si všimla, že je svým způsobem hezká. Já osobně bych nedávala takový důraz na tvář, ale spíš na bílé poznámky, které pokrývají celý povrch. Připadá mi moc tmavá a nic neříkající. Co mi asi nejvíce nesedí na obalu je písmo. Připadá mi hodně výrazné a nezapadá do určitého kontextu knihy. Možná kdyby byl použitý stejný font jako u "poznámek" vypadalo by to líp.

Jako poslední zde máme originální obálku. Ano, nahoře jsem psala o anglické verzi, nicméně když jsem hledala další verze obálek narazila jsem na tuto a byla vydávána za originální. No, nevím, možná originální není, ale spíš bych řekla, že ta světlá je pouze pro "českou" anglickou verzi. Ale zpět k obálce. Popravdě, je zvláštní. Celkově na ní nic není, ale i tak si zachovává určité tajemství a pokud se někomu líbí takové obálky, nic proti. Já osobně bych po takové knize asi ani nesáhla, ale kdo ví. Písmo je fajn, nijak neruší celý dojem, jen mi ten obrázek připadá useknutý, i když to byl pravděpodobně úmysl.

A teď otázka na Vás - Jaká se Vám líbí nejvíc?

4 komentáře:

  1. tak nejvíc se mi líbí ta první obálka, ta naše není zrovna něco úchvatného, ale jsou i horší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím ... nejvíc se mi líbí ta světlá. Ale znám mnohem horší obálky než jsou tyhle :)

      Vymazat
  2. Ta první je každopádně nejlepší a i nejvíc podle mě představuje děj knihy :) Ta česká ujde, ale ta poslední mi přijde úplně divná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímalo by mě, proč se ty obálky mění v závislosti na zemi vydání :D

      Vymazat

Hlavně slušně :)