neděle 11. března 2012

Posuď knihu podle obalu #9

Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Myši „Každému jednou dojde trpělivost“ - Mice
Autor – Gordon Reece
Počet stran - 264
Vydáno – 2011
Nakladatelství – Jota

Anotace
Šestnáctiletá Shelley a její matka jsou jako šedé myšky – nervózní, plaché a přeochotné. Je snadné je využít a zneužít, což si dobře uvědomoval otec Shelley i její spolužačky ze střední. Právě před nimi uprchnou matka s dcerou do nového domova na venkovské samotě, kde obě nečekaně rozkvetou a svět se zdá konečně snesitelným místem. Nově nabytý klid však záhy naruší lupič, který se jedné noci vloupe do domu. Shelley se probudí, slyší, jak vržou schody, a v následujících mrazivých minutách se její život obrátí vzhůru nohama. Moc dobře totiž ví, že když už se kočka dostane do myší díry, neodejde bez kořisti...

Obálka
K dnešnímu "Posuď knihu podle obalu" jsem si připravila knihu Myši - Každému jednou dojde trpělivost. U nás knihu vydává Jota, a to jak v pevné vazbě, tak v paperbacku. A každá má naprosto rozdílný obal. Pevná vazba je docela jednoduchá, řekla bych až nic neříkající, a s názvem Myši hned tak nezaujme. Zajímavější mi připadá paperback. Dal by s zařadit k těm obalům, kdy se na přebalu objevuje dívčí postava, nicméně mi k celému obsahu knihy sedí víc a rozhodně přilákala mou pozornost. Na druhou stranu je tam toho až moc. Asi by se mi víc líbilo šedé pozadí, možná obrysy lesa nebo domu a portrét dívky v popředí. Co se mi líbí na obou to je použití podtitulu. Určitě knihu trochu obnaží a poodkryje o čem nebo jaká kniha je.

Originální obálka je podle mě taky hodně zajímavá. Především tím pohledem, jaký má v očích vyobrazená dívka. Anglická verze má několik obálek. Nevím kterou bych zvolila jako top, protože každá má něco do sebe a nemůžu říct, že by některá byla vyloženě ošklivá. Každá vyzařuje něco jiného. Ta první rozhodně přiláká mladší čtenáře než zbývající dvě. Zato ta v oparu je taková "dospělácká".

U té jsem nějak nepochopila tu malou postavu na okraji stránky. Jestli má znázorňovat útočníka, nebo oběť - přestože potenciální oběti jsou ženy. Co se mi na ní vyloženě nelíbí je ponechání hnědozeleného podkladu a zbytek v oparu. Buď bych zvolila celobarevnou, nebo celou zakrytou mlhou.
Ta třetí - ta je asi nejtajemnější. Určitě bych po knize s takovým obalem sáhla. No, asi jste si všimli co čtu, takže vás to ani nepřekvapí. Ano, já a ty moje vraždy. Takže je jasné, že by zapadla k těm ostatním co mám v knihovně. Musím říct, že je oproti hardcover (strom v oparu) jsou paperbacky vyvedenější. Jen mě zaráží jak jsou rozdílné. Nepodařilo se mi zjistit nakladatelství, ale předpokládám, že jeden paperback je americká verze a ten druhý britská. Teď jen která je která :)

A jako poslední tu mám italskou verzi obálky. I tady je obálka úplně jiná. Je sice hezká, ale asi by mě nijak zvlášť nezaujala. Nebo spíš bych si myslela, že je to nějaká romantická novela a ne thriller. Pole, běžící dívka, schylující se bouře - tohle všechno je moc hezky propracované, ale chybí mi tam spojení s obsahem. Něco, co by měla společného s dějem, s podtitulem, nebo alespoň s hlavními postavami.

A opět otázka - Který přebal se Vám líbí nejvíc a proč?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)