sobota 20. dubna 2013

Být věrná, nebo zhřešit?


Asi to znáte všichni. Přečtete si fantastickou knížku a víte, že si chcete od tohoto autora přečíst další. A tak čtete a čtete a najednou je to vlastně jeden z mála autorů, kterým dáváte šanci se vůbec dostat do vašich rukou. Co si budeme nalhávat, ono je to svým způsobem pohodlné a bezpečné. Kolikrát se vám stane, že by vás „váš“ autor zklamal? Ano, párkrát se to stát může, ale i tak mu odpustíme kdejakou tu chybičku.

A proč taky zkoušet něco nového, když vám vlastně nic nechybí? Po pravdě, byla jsem taková. Rozhodně jsem neměla pocit, že bych měla nebo mohla zkusit něco nového. Prostě jen tak, vzít do ruky knihu autora, kterého neznám a přečíst si ji. Až díky blogu jsem se dostala i k takovým knížkám, na které bych nikdy nenarazila. Nebo spíše bych neměla chuť si je přečíst. A nejde jen o žánr, tomu chtě nechtě zůstávám věrná. Spíš jde o takové knihy, které jsou na můj vkus až moc populární. Knihy s filmovou obálkou, s ohromnou propagací a potenciálem. V tu chvíli jsem vždycky měla pocit, že mám dát ruce pryč.

Otázka zní „Být věrná, nebo zhřešit?“ V tomto případě jsem jednohlasně pro hřích. Za poslední měsíce jsem knižně zhřešila nepočítaně. Ať už to bylo právě s knihou, která má filmovou obálku, nebo s knihou, jejíhož autora vůbec neznám. A věřte mi, bylo to to nejlepší, co jsem mohla udělat. Zkuste to taky, uvidíte, že se z jednotvárných meme typu „Co si chci přečíst“ vyklube něco, co vás mile překvapí. Začnou se na vašem to-read listu objevovat knihy, o kterých jste neměli ani ponětí a přitom si jejich čtení užijete.

Abych jen teoreticky neplácala, přihodím sem některé, které se mi moc líbily.

  • Unesená -Mo Hayder
  • Apokalypsa - Mario Giordano
  • Terapie láskou - Matthew Quick
  • Manželka 22 - Melanie Gideon
  • Neviňátko - Taylor Stevens
  • Království nevinnosti - Rebecca Coleman
  • Jantarová komnata - Steve Berry

Neříkám, že si máte přečíst zrovna tyhle, ale za zkoušku by to stálo, ne? :o)
Napadá mne ještě jedna věc. Určitě máte v zásobě knihu, kterou si chcete přečíst, ale pokaždé si řeknete  "jindy" "až přečtu tahle nebo tamto". Co je to za knihu?


7 komentářů:

  1. Takových knih "až jindy, teď si musím přečíst tuhle" mám hodně. Nějaké YA knihy, pak Pražský hřbitov od Eca, serii Anita Blake, Zaklínače si chci znovu přečíst, Pána prstenů, nějakého Kinga tu mám. Vlastně skoro všechny knížky, co mám doma. A protože chodím do knihovny, tak na domácí nemám čas.

    OdpovědětVymazat
  2. Terapie láskou by som si rada prečítala, videla som len skvelý film 8)

    Upírske denníky sú pre mňa "až přečtu tamto, pak se do toho pustím" 8D
    Mám ich teraz doma požičané,a le stále som ich ešte nečítala. Proste sa bojím, že by to bolo tak zlé, že by to bola pre autorku u mňa posledná kvapka a novú sériu by som od nej nezačínala. Jej štýl písania je veľmi jednoduchý a zápletky a postavy slabé, ale ako oddychovky sú dobré. Preto stále odkladám UD, viem. že iné si radšej prečítam. Ale keďže ich mám teraz požičané, tak sa už dostali na zozname navrchol a čoskoro ich budem čítať 8)

    OdpovědětVymazat
  3. Také bych si ráda přečetla Terapii láskou, nebo Apokalypsa také nevypadá špatně! :D

    Knih, které pořád a pořád odkládám je hned několik. :D Vždy přijde nějaká, kterou si chci přečíst víc, nebo recenzní výtisk a já se k nim jednoduše už hodně dlouhou dobu nedostala. Čeká tady na mě například Divergence nebo Nadpozemská. :D

    Co se týče knih, jenž jsou hodně propagované, tak se jim vůbec nevyhýbám, ale vždy dávám přednost originální obálce. :)

    OdpovědětVymazat
  4. viděla si Terapii láskou jako film? Zajímalo by mě porovnání film vs. kniha ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděla a jsem neskonale ráda, že jsem četla knížku dřív. Netvrdím, že je to špatně natočené, ale co tam vlastně z té knihy zůstalo? Snad jen to běhání. Jinak to s obsahem nemělo nic společného. Z knihy jsem byla uchvácena, ale film se mi nelíbil.

      Vymazat
  5. Já hřeším vlastně pořád a děsně mě to baví :) Ale těch knih doma mám tolik, že si říkám skoro pořád, až dočtu tamto a tamto :D

    OdpovědětVymazat
  6. Na Terapiu láskou sa takisto chystám. Ževraj film bol veľmi dobrý, takže predpokladám, že kniha bude úžasná.
    Bola by som rada, keby si navštívila môj blog http://fashionhappenss.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat

Hlavně slušně :)