sobota 28. ledna 2012

Quote of the Week #2

Sobotní meme od Judit z blogu My Alternative World of Books
  • Postnout 1 vtipný výrok z knihy
  • Postnout 1 romantickou scénu z knihy
  • Postnout 1 výrok, který vás donutil zamyslet se, nad kterým jste se pozastavili, který pro vás něco symbolizoval...
Pro dnešní meme jsem si vybrala pouze jednu knížku, a tou je The Help.

Vtipný výrok
Připadá mi to jako léčka, jak ulovit manžela. Když se staneš expertem na udržování domácnosti.“
Ty musíš být génius, když jsi takhle rychle odhalil celý můj plán.“
Z toho si přece na Ole Miss děláte doktorát ne? Z profesionálního lovení manželů.“
Ohromeně ho sleduju. Možná jsem už několik let neměla rande, ale za koho se proboha má?
Promiň, ale neupustili tě jako miminko na hlavu?“
Mrkne na mě a pak se poprvé za ten večer zasměje.

Pro někoho ne až tak vtipný moment, ale mě se opravdu líbilo, že si Skeeter nenechala nic líbit. V té době nebylo obvyklé, aby dívka řekla co si myslí.



Romantická scéna
Pohladím ji po tváři. „Všechno dobrý, zlato?“
Řekne: „Mae Mo zlobila.“
Říká to, jako by to byla pravda. Úplně se mi z toho sevře srdce.
May Moebley,“ řeknu, protože dostanu nápad. „Jsi chytrý děvče?“
Podívá se na mě, jako by si nebyla jistá.
Jsi chytrý děvče,“ zopakuju.
Prohlásí: „Mae Mo chytrá.“

Nejde tak o romantiku dvou zamilovaných, ale o lásku černé hospodyně k bílému dítěti. To jak chce, aby si vážilo samo sebe. To, jak doufá, že třeba jednou Mae Mobley nebude jako její matka.



Silný moment
Franny se ke mně skloní a řekne: „Víš co se stalo vnukovi Louvenie Brownový?“
Robertovi?“ zeptám se. „Tomu, co seká trávníky?“
Šel u Pinchmanů na záchod pro bílý. Prej na něm nebyl žádnej nápis nebo tak. Dva bílý chlapi ho chytili a zmlátili železnou tyčí.“
To ne. Roberta ne. „Je...?“

Tady asi ani není potřeba psát proč. Je neuvěřitelné, jak v jedno americkém státě mohli barevní studovat, pracovat po boku bílých a jinde nesměli použít ani stejnou toaletu. A že to není až tak dávno.



6 komentářů:

  1. Ahoj, k tvému komentáři, jak jsem kontaktovala nakladatelství, tak jsem si našla emailové adresy a napsala jim email typu jsem ten a ten, mám blog o tom a tom a ráda bych spolupracovala formou recenzních výtisků. To je jen taková kostra. :)Snažila jsem se to nafouknout, aby to nepůsobilo jako "Jsem Kath a chci knihy!" :D Pak už jen počkat na odpověď. :) Není v tom žádná věda. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za radu. Je fakt, že v mém žánru těch knížek není až tolik, ale třeba to vyjde. Takže ještě jednou díky. :)

      Vymazat
  2. Tahle knížka vypadá zajímavě, už jsem na ní narazila. Až to dočteš dej mi vědět, jaké to bylo :) A Ty držíš dietu? Já bych chtěla, ale teď je pořád něco a já to všechno zajídám achjo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka je to super, jen mám strašně malá písmenka. V buse se to špatně čte, ale je tou poutavé a líbí se mi, že je tam hodně taková slangová mluva, když vypráví černošky. :D
      Dietu zrovna teď bodovou :D Co vidím, to zbodnu ;)

      Vymazat
  3. A dá se tomu rozumět dobře? Tak to bych měla za týden padesát kilo navíc :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dá, je to spíš taková nespisovná angličtina. Sem tam nějaký ten slang, ale je to spíš o kulturním rozdílu postav.
      No právě, budu muset se sebou něco udělat :D Ještěže nemám troubu, jinak bych pekla a to by nedopadlo dobře ... když budeš potřebovat poradit s designem tak mi napiš na email :) buď kristianaalexbrown@hotmail.com nebo kristyna.pekarek@gmail.com

      Vymazat

Hlavně slušně :)