neděle 26. února 2012

Posuď knihu podle obalu #7

Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Zemři ! - Die for Me
Autor – Karen Rose
Počet stran - 392
Vydáno – 2009
Nakladatelství – BBart

Anotace

Detektiv Vito Ciccotelli má po objevení těla mladé ženy podezření, že obětí je víc. S pomocí archeoložky Sophie nachází několik hrobů, těla uvnitř nesou stopy krutého mučení. Některé hroby jsou ale prázdné, je zřejmé, že vrah ještě zdaleka neskončil.
Používá mnoho jmen, Jeho zaměstnavatel, pro kterého vytváří úspěšné počítačové hry, ho zná jako Frasiera Lewise. Nadšení budí jeho realistické scény. Někteří mají pocit, že vycházejí ze skutečnosti, ale nemohou to dokázat. Sophie je odbornicí na středověké válčení a případ, k němuž je přizvaná jako expertka, ji zaujme. S Vitem se přitahují, ale ve sblížení jim brání minulost. Brzy ale dívka zaujme i vraha.

Obálka
V dnešním Posuď knihu podle obalu se podíváme na "zoubek" knize ZEMŘI! Tuhle knihu už nějakou dobu sháním po knihkupectví vždy ve chvíli, kdy narazím na další díly v akci. A zatím jsem měla smůlu. Není to nejnovější román, takže se ani nedivím, ale pokaždé jsem naštvaná, že jí nemají. Říkám si, že si nebudu kupovat další díly, dokud nebudu mít tuhle, tak snad se brzo dočkám. Nejen anotace vypadá lákavě.

Zpět k obálkám - Česká obálka  je profesionálně odvedena. Opět v tmavých tónech, ale nikterak přehnaně děsivá. Zapadá do série a vyobrazená postava nechává fantazii pracovat na plné obrátky. Hodnotím velice kladně. Sice jsem už viděla i zajímavější obálky, ale tahle se mi líbí.
Anglická verze toho dost odhaluje. Tedy alespoň vyobrazením obličeje dívky. I když si nejsem jistá jak na mě vlastně působí. Spíš bych něco takového viděla u lehce vášnivého románu, ale budiž. Jestli vrah své oběti kupříkladu škrtí, pak je obálka jasná. Na můj vkus je poněkud "laciná" a strohá.
Dále tu máme na ukázku obálku z Malajsie. Nejsem si jistá co si o ní vlastně myslím. Na jednu stranu vypadá zajímavě, ale na druhou mi k příběhu vůbec nesedí. Co mě ale hodně na téhle obálce zaujalo je písmo - tedy provedení jména autorky. Zasněžené prostředí, větve obalené sněhem a i tak vyvedené její jméno. Značně působivé.
A jako poslední jsem si sem dovolila dát Holandskou verzi. Hodně mi připomíná originál, i když bych ji hodnotila lépe než ten. I provedení jména autorky je zajímavé. Jen mě zaráží, že její jméno je výraznější než název knihy. Přeci jen ten bych udělala minimálně větší a výraznější. Ale opět, je to jen otázka vkusu. Jak čtenářů, tak nakladatelství.

Co říct na závěr. Dala jsem sem na ukázku čtyři verze obálek, je jich samozřejmě mnohem více, ale pro přehled to určitě stačí. Pro dnešek u mne jednoznačně zvítězila česká verze, pak by se o druhé a třetí místo dělila holandská s malajskou a poslední by zůstala originální obálka. Jak se ale říká, nesuď knihu podle obalu, takže nehledě na obálku - chci si ji přečíst.

A teď opět otázka na Vás - Jaká se Vám líbí nejvíc?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)