neděle 29. dubna 2012

Posuď knihu podle obalu #16


Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Sanctus
Autor – Simon Toyne
Počet stran - 455
Vydáno – 2011
Nakladatelství – Knižní Klub

Anotace

Mladý mnich vyšplhá na vrchol nejstaršího obydleného místa na zemi, hory zvané Citadela, a před zraky celého světa zde stojí mlčky a s rukama rozpaženýma – a poté skočí. Jeho smrt je zprávou, jeho oběť poselstvím. Sancti, řádoví mniši obývající Citadelu, jsou ochotni podniknout jakékoliv kroky, aby uchránili tajemství, které střeží v srdci hory už tisíce let.

Obálka

Nedělní meme je zpět a s ním i Sanctus. A hned na začátku musím říct, že jsem na obal téhle knihy civěla strašně dlouho :o) Strašně se mi totiž líbil a nemohla jsem odtrhnout oči. Nakonec jsem ji dostala od babičky k narozeninám, takže se můžu kochat doma.

Českou obálku sem výjimečně dávat nebudu, protože je úplně stejná s anglickým originálem. Tedy samozřejmě krom jazykové úpravy, ale jinak je totožná. Co se mi strašně líbí a co mne ihned upoutalo je vybrané písmo. Spojení malých a velkých písmen podle mě dává knize jistou magičnost. Je taková tajemně krásná. Opravdu se mi líbí, že je zachována jednoduchost, obal není zbytečně přeplácaný, nesmyslně popsaný. Prostě je takový jaký má být.

Další obálka je paperback, myslím z britského nakladatelství. Jsou zde patrné změny od originálu, ale i tak si zachovala svou krásu. Mnich mi k celé knize perfektně sedí, ještě víc mě láká k přečtení. Je to ten typ obalu, kdy jsem měla pocit, jako by na mne volala: "Pojď odhalit mé tajemství, pojď ...!" Jako by ono znamení odkrývalo něco nevyřčené.

K této knize jsem mnoho jiných typů obálek nenašla, ale podařilo se mi objevit ruskou a nizozemskou verzi. Jako první se podíváme na ruský počin. Nevím jak vám, ale mě se vůbec nelíbí. Nechápu výběr barev, ani ono zelené jablko v ruce mnicha. Možná to má svůj skrytý význam, ale jelikož nevím o čem se v knize píše, přijde mi úplně "mimo mísu". Vyzdvihnout bych ale chtěla font názvu, ten je opravdu povedený a asi jako jediné by mě nalákalo k přečtení anotace. Plusem bych nazvala i tajemnou záři za zády mnicha. To je tak jediné, co by se dalo považovat za hezké.

A teď holandská verze. Jak je patrné, je zde použit výřez z ruské obálky. Zde to vypadá, jako by postava byla kamenná socha, což je docela nápadité, ale to jablko je prostě divné. Proč tam je? No, toť otázka, na kterou (možná) dostanu odpověď až knihu přečtu. Zase jsou tu ty barvy. Místo zelené bych určitě použila nějakou jinou, zlatou, žlutou nebo červenou, ale rozhodně bych se neuchylovala k zelené. U originálu to vypadá jako by znak psali nějakou starou barvou, ale tady? Kdybych viděla tuhle obálku u našich knihkupců, asi bych se na ni ani nepodívala.

Líbí se Vám evropské obálky?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)