neděle 14. října 2012

Posuď knihu podle obalu #33

Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Unwind
Autor – Neal Shusterman 
Počet stran - 335
Vydáno – 2007
Nakladatelství – Simon & Schuster

Anotace

The Second Civil War was fought over reproductive rights. The chilling resolution: Life is inviolable from the moment of conception until age thirteen. Between the ages of thirteen and eighteen, however, parents can have their child "unwound," whereby all of the child's organs are transplanted into different donors, so life doesn't technically end. Connor is too difficult for his parents to control. Risa, a ward of the state is not enough to be kept alive. And Lev is a tithe, a child conceived and raised to be unwound. Together, they may have a chance to escape and to survive

Obálka

Pravidelné meme od SYKI „Posuď knihu podle obalu“ je s nedělí zase zpět. Tentokrát jsem vybrala knihu, která u nás ještě nevyšla (alespoň jsem na ni nikde nenarazila) a vypadá hodně zajímavě. Už jen samotný námět nahraditelnosti, "pěstování" lidské bytosti.

Jako první tu máme anglický paperback z roku 2009. Než jsem si přečetla anotaci, moc jsem nechápala, o co se jedná. Proč je ta obálka jako příručka pro oblékání panenek. Nakonec je to ale hodně trefná obálka. Líbí se mi jednoduché provedení co se týče barev i designu písma, které sice splývá s obrázkem, na druhou stranu ho skvěle doplňuje, nevyčnívá a nenarušuje to nevyřčené, o čem kniha je. Jestli jste někdo někdy lepil letadýlka, tak je vám jasné co ten obrázek je :-) Jednotlivé díly. V takovémto rámečku jsou vždy pospojované části, které se lepí k sobě.

Další tu mám ukázku francouzské verze a to přesněji paperbacku. Na první pohled je to jiná obálka než anglický paperback. Ale opět má něco do sebe. Děti, jako pomyslný terč, jako lovná zvěř. Je to hezky zapracované, i když mne moc nezaujala barva. Ta zelená mi připadá taková nějaká "vyblitá", ale na druhou stranu asi zaujme mezi záplavou všemožně přeplácaných obálek, nebo mezi depresivně tmavými, které jsou u takového tématu většinou použity. Líbí se mi font písma, které je stejné jak u názvu, tak u jména nakladatelství.

Půjdeme trochu na jih Evropy a podíváme se na Italskou obálku. Tady je vidět vliv originální obálky u hadrcover, ale je stále jiná. Zaujaly mne jasné barvy, které ve mě evokují pocit "zrození". Ale přiznám se, že v první chvíli jsem si myslela, že je to obálka k nějaké knize o mimozemšťanech. To je způsobeno asi tou rukou, ale jinak se mi moc líbí. Především kombinace papilárních linií a prosvítající dlaně. Taky se mi líbí jednoduché písmo a barevná kombinace červené a světlého pozadí. "La Divisione" neboli oddělení či rozdělení je trefný podnadpis pro tuto knihu.

A teď tu mám Německou verzi. Velice originální provedení, jednoduché barevné kombinace, které na mne působí hodně chladným dojmem. Je to především pocitem, že to, co je na obrázku, je chirurgický stůl. A kombinace s představou, že někteří rodiče "pěstují" své děti jen pro, aby je pak mohli "použít" mě děsí. Ale i taková obálka má něco do sebe. Přinejmenším zaujme. I název "Vollendet" je svým způsobem morbidní ve spojení s krví a rýhami na stole - "Dokonalý" nebo také "Dokončený". Líbí se mi font i barvy, které použili. Přes ty všechny rozporuplné pocity, které ve mně vzbuzuje, se mi líbí.

Předposlední obálka je opět anglická. Opět je to paperback, nicméně tento je z letošního roku. Připadá mi, že se snažili nalákat čtenáře, především titulkem: "Before The Hunger Games there was...", nicméně tahle obálka se m vůbec nelíbí. Nejspíš jsem ji nepochopila, ale předešlé obálky v sobě měly nápad, něco zajímavého, něco, co upoutá pozornost. Tady by mne sice jasné oko upoutalo, ale nic víc. Na knihu bych se povídat pravděpodobně nešla. A to je docela škoda, podle toho jak to vypadá, je to hodně zajímavý příběh. Ale vyzdvihla bych fot písma u názvu, ten se mi opravdu líbí.

Poslední obálkou je anglický originál. Tahle obálka mne moc nezaujala. Oproti upravené italské verzi je taková depresivní a "mimozemská". Ona ta kniha je tak trochu sci-fi, ale obálka je taková divná. Jako blízká setkání se zelenými mužíčky. Nicméně hodně mě zaujalo písmo a propojení s designem okolo. Přestože je hodně jemné, hodně vypovídá a přitáhne čtenáře k sobě. To je velké plus. 

Tak co říkáte na dnešní záplavu obálek? Která se vám líbí a která naopak ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)