neděle 28. října 2012

Posuď knihu podle obalu #35

Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě
Poté - Afterwards
Autor – Rosamund Lupton
Počet stran - 400
Vydáno – 2011
Nakladatelství – Piatkus

Anotace

There is a fire and they are in there. They are in there...

Black smoke stains a summer blue sky. A school is on fire. And one mother, Grace, sees the smoke and rush. She knows her teenage daughter Jenny is inside. She runs into the burning building to rescue her.
Afterwards Grace must find the identity of the arsonist and protect her children from the person who's still intent on destroying them.
Afterwards, she must fight the limits of her physical strength and discover the limitlessness of love

Obálka

Dlouho jsem přemýšlela, jakou knihu pro dnešní  „Posuď knihu podle obalu“ vybrat. Nakonec jsem při projíždění GR narazila na knihu, kterou si chci přečíst a která u nás ještě nevyšla. Přestože jsem našla jen tři druhy obálek, myslím, že jsou dost rozdílné na to, aby se daly zhodnotit.

První začneme paperbackovou verzí anglického originálu. Tahle obálka si mne přitáhla jako magnet. Mám ráda jednoduché obálky, ale takové, které něco říkají. Tahle je jednou z těch, díky které rozhodně chci vědět o čem příběh je. Kdo viděl nebo četl předešlou knihu Sestra od Rosamund Lupton bude se mnou souhlasit, že si jsou obálky docela podobné, ale nevidím to jako něco špatného. Na první pohled mě zaujal detail červené sukně a černobílé pozadí. I text příjemně doplňuje  jednoduchost celé obálky. Jen mi trochu nesedí odstín u názvu knihy. Zvolila bych více červený, aby ladil k sukni.

Druhá obálka je verze hadrcover z  Holandska. Na první pohled je to úplně něco jiného, i když si něco málo nechala z původního paperbacku. Tahle obálka se mi líbí asi z těch tří nejvíc. Asi i proto, že mi podle mě nejvíc sedí k anotaci. Hodně se mi líbí barvy, které jsou neuvěřitelně autentické a opravdu věřím, že tam někde v dálce hoří. Zaujalo mě lehké "poškrábání" obrazu, jakoby obrázek byl stará fotografie. Nevím, jestli to bude vidět i takhle zmenšené. Oceňuji, že obálku nezaplnili zbytečným vychvalováním a odkazováním na předešlou knihu. Líbí se mi zvolený font i zabarvení názvu, který vyniká a přesto nezastiňuje obrázek.

Jako poslední tu mám originální hardcover anglické obálky, která oproti předešlým klade důraz na něco jiného. Na tu prázdnotu a bezmoc, kterou matka cítí, když je její dítě v nebezpečí. Alespoň takhle na mne obálka působí - chladně, bezmocně a zároveň odhodlaně. Líbí se mi jak zpracovali název knihy, který působí jako světlý bod v beznaději. Obálka na mě celkově působí docela dobře, ale asi bych po ní sáhla především kvůli jménu autorky. Nicméně je to povedená obálka.

A dnes jsem opět vyhrabala jen tři obálky. Která se vám nejvíc líbí? 

2 komentáře:

  1. Mě se asi nejvíce líbí ta první, právě pro tu osamělost a tajemnost, ta druhá je pěkná, ale taky bych tu červenou spíše sladila a ta třetí je sice pěkná, ale na mě působí až moc "křiklavě" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se líbila ta křiklavost a že je jiná než originál :) Ale ten je opravdu zajímavý.

      Vymazat

Hlavně slušně :)