pátek 29. listopadu 2013

Kdo mi poradí s dárkem?

Ať se nám to líbí nebo ne, Vánoce už jsou za dveřmi. Advent začíná tento víkend a s tím se pojí i jedna ne/příjemná povinnost – nakoupit dárky. Pro nás, co milujeme knížky je jasnou volbou právě kniha. Tedy, alespoň doufáme, že dostaneme pod ten stromeček nějakou pěknou, která by se nám líbila. Já i ve svém věku píšu Ježíškovi (letos jsem to ještě nějak nestihla :o)), ale stejně, obdarovávající by třebas rád překvapil. Jenže, sice třeba ví, co čtete, ale ten výběr je ohromný. Jak tedy najít to, co by se líbilo?

S řešením přišla Olga. Řekla bych, že většina blogerů Olgu už zná. Ať osobně, nebo virtuálně. No a tahle Olga přišla s nápadem, že bychom společně s několika dalšími blogery a pisateli mohli udělat „virtuálně-osobní“ vánoční poradnu. Ono to na první pohled vypadá jednoduše, ale práce, jakou s tím měli v Neoluxoru, to si ani já sama neumím představit. Příprava webu, promo a všechno to okolo. A to ani nevíte, jestli to vlastně bude fungovat, jestli se to bude líbit, jaký to bude mít ohlas.

Vánoční poradna
Jelikož jsme ze všech možných koutů republiky, komunikace mezi námi probíhá online. Řešilo se všechno od maličkostí (jakou fotku si vybrat) až po technické věci (funguje to?). Vymyslet si třeba úvodní odstavec k charakteristice své rubriky, to byl docela výkon. Ale povedlo se, všichni jsme něco napsali. A kolik nás je? DESET. Deset lidí, kteří se starají o 16 rubrik. 

Máme tu Emu, která radí s knížkami pro děti, romány pro ženy a světovou beletrií, Jana si vzala na starost českou beletrii, Tereza knížky pro mládež. Petra radí v žánrech New Adult, Paranormální romance a erotické romány. Lukáš má pod sebou osobní rozvoj, umění a film a komiksy. Pavelesoteriku a okultismus, Juraj severskou detektivku a já, jsem si vzala to své – napětí a horory. Pokud to spočítáte, jmen je devět. Tou desátou je Olga, která má sekci Ostatní

Nemusíte se tedy bát, že by za těmi fotkami byl jen generátor odpovědí. Všichni poctivě hledáme to pravé právě pro vaše milované. Občas je to namáhavé, občas je to titěrná detektivní právě, ale stojí to za to. Když vám totiž tazatel odepíše, že jste mu pomohli, je to ta nejlepší odměna.

Mě osobně na tom hodně baví hledat nové a nové knihy. Sama občas zjistím, že autora, kterého má dotyčný rád vlastně ani neznám. To je samo o sobě výzva. Zajímavé je, že do mé sekce Napětí a horory píší ti, kteří chtějí knihu pro slečny, dívky, paní. Zatím jsem neradila s knihou pro muže. Což mi naznačuje, že buď mužská část tolik krimi nečte, nebo je my ženy známe a víme, co koupit. :o) Jsem zvědavá, jaké další dotazy mi přijdou.

Nebojte se nám napsat, doporučit poradnu kamarádům, známým, rodičům, partnerovi, komukoliv. Jsme tu pro vás.

Za celý tým Vánoční poradny,
Kristýna

2 komentáře:

  1. Hrozně se mi to líbí, škoda, že knížky, které dávám jako dárky, mám už vymyšlené.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda :) Pokud máš vymyšleno, můžeš nás doporučit dál :)

      Vymazat

Hlavně slušně :)